Column en Blog
Blog Robert Logger: Boze klant
Rubriek: Column en Blog
Gepubliceerd:
Laatste update:
Auteur: Robert Logger/B
In ieder bedrijf gaat er wel eens wat mis, ook in het mijne. Maar soms zijn er echt dingen waar je niets aan kunt doen.
“Goedemiddag, ik heb een reparatie naar u toegestuurd, maar ik hoor niets van u.”
Bijzonder, want ik heb de laatste week wel reparaties opgestuurd gekregen, maar die zijn weer netjes opgehaald. Dit gebeurt wel vaker, reparaties komen uit het hele land (en soms ook van buiten Nederland), maar mensen komen de reparatie daarna meestal gewoon ophalen.
“Dat is vreemd”, antwoordde ik. “Heeft u misschien een track en trace? Dan kan ik zien wanneer ik het zou moeten hebben ontvangen. Ik kreeg de code, maar in combinatie met de postcode kwam er niets uit. “Ik weet niet wat er aan de hand is”, vervolgde ik,” maar ik krijg geen gegevens.”
“Nou”, zei de man,” ik heb hem toch echt naar u toegestuurd.” En hij noemde de postcode waar hij het apparaat naartoe had gestuurd. Toen bleek dat de man een verkeerd bedrijf had gebeld. “Maar u staat als reparateur voor dit merk op het forum vermeld.”
Dat laatste was mij onbekend, maar het is bij reparatiebedrijven niet ongebruikelijk dat klanten andere klanten aanbrengen als er een positieve ervaring met een bedrijf is geweest. Dat is de reden dat je van reparatiebedrijven weinig reclame zult zien, immers, als je slogans gaat gebruiken als “wij repareren het snelst” of “wij repareren naar uw wens” ga je vroeg of laat onderuit.
Bovendien blijft mond-tot-mondreclame toch de allerbeste reclame.
Robert Logger