Column en Blog
Blog Robert Logger: Schoongemaakt
Rubriek: Column en Blog
Gepubliceerd:
Laatste update:
Auteur: Robert Logger/B
In de werkplaats passeren regelmatig ook koffiezetapparaten.
En dan niet die apparaten met een watertank en het kannetje, maar die met een brouwerautomaat en een ingebouwde bonenmaler. De reparaties variëren van het reinigen of vervangen van slangetjes en pompjes ,tot het soms zelf moeten modificeren van onderdelen omdat de originele onderdelen niet leverbaar zijn en de eigenaar het toch een fijn apparaat vindt. En dan heb je apparaten die je zelf helemaal moet reinigen en apparaten die dat zelf moeten doen.
Afgelopen maand kregen we een aantal van deze laatste categorie in reparatie. Al snel werd duidelijk waarom, de fabrikant deed de servicebeurten voor de apparaten, maar stopte daarmee vanwege het gebrek aan nieuwe onderdelen.
Als het mogelijk is, maak ik foto’s van de reparaties, de klant mag best weten hoe haar of zijn apparaat er van binnen uitziet en het geeft ook een inkijkje in het werk binnen ons bedrijf. Meestal krijgt de klant na de reparatie een melding via een berichtendienst dat het apparaat klaar staat, met wat foto’s van de reparatie.
Bij de koffieapparaten is vaak de reactie “Heb ik daar koffie uit gedronken? Ik heb hem vorige week nog gereinigd met een pil!”. Voorlopig kan de klant weer met een gerust hart van de koffie genieten.