Verkeer en Mobiliteit
Dwarsliggers vervangen bij de Nieuwe Karselaan
Rubriek: Verkeer en Mobiliteit
Gepubliceerd:
Laatste update:
Auteur: Elektrische Museum Tramlijn Amsterdam
Er wordt de laatste weken gewerkt aan de spoorbaan van de Elektrische Museumtram lijn. Het betreft het spoor van de boog bij de Nieuwe Karselaan.
Nee, deze wordt niet opgebroken, maar de houten dwarsliggers hebben hun tijd, levensduur van ongeveer 35 jaar, er op zitten. En worden nu vervangen door betonnen dwarsliggers , welke zo een 80 jaar mee kunnen. Dit werk wordt uit gevoerd door de firma’s Dura Vermeer, de Rider machine verhuur en van Eerde. J
a, de vrijwilligers van de Museumtramlijn kunnen dat ook. Dat hebben we enkele jaren terug laten zien bij het stuk spoor tussen de Kalfjeslaan en de van Nijenrodeweg, ingang van het Amsterdamse bos. Dit heeft, door corona, bijna een jaar geduurd.
Maar de firma’s Dura Vermeer, de Ridder en van Eerde kunnen het sneller en doen het handiger. U zult er wel wat van merken, maar als het klaar is, hebben we, u en de Museumtramlijn er jaren lang plezier van, en zijn we er ook voor jaren van het vervangen af. De gehele spoorbaan zal op een gegeven moment voorzien zijn van de “nieuwe” betonnen dwarsliggers.
foto: Elektrische Museum Tramlijn Amsterdam