Werk en Ondernemen
Sem van den Burgt: van pizzamaker tot popster
Rubrieken: Werk en Ondernemen, Activiteiten en Cultuur
Gepubliceerd:
Laatste update:
Auteur: Manon Stoutjesdijk
Sem van den Burgt, eigenaar van de Domino's winkel aan de Rembrandtweg in Amstelveen, is tegenwoordig naast pizzamaker ook popster. De ondernemer deed mee aan het nieuwe SBS6 programma NIX Factor en won. Zijn hit 'Waar gaan we heen (Mijn Vriend)' werd op nationale radio gemaakt door maar liefst 70% van de luisteraars.
Van zingen onder de douche tot een hit op 100% NL
In het TV programma werd producer Marf (bekend van hits van onder andere Flemming) door 100% NL radio DJ's Barry Paf en Koen Hansen uitgedaagd om met Sem een heuse hit te creëren. En dat was nog best spannend. Sem vertelt:
‘’ Ik ben door de radio DJ's geselecteerd omdat ze ervan overtuigd waren dat ik nooit een hit zou kunnen scoren. Mijn expertise ligt natuurlijk ook bij het runnen van mijn eigen winkel in Amstelveen. Ik was nieuwsgierig hoe ver ik zou komen als ik met mijn zangkunsten zou meedoen aan het programma. Tot mijn eigen verrassing ging ik telkens een ronde verder. Waar ik eerst alleen maar zong onder de douche, stond ik nu ineens in een professionele muziekstudio.''
Radio DJ's draaien Domino's winkel voor één dag
Met de hulp van een professioneel team kreeg Sem het voor elkaar: maandagochtend 27 februari was zijn hit te horen op 100% NL, waar 70% van de luisteraars aangaven dit nummer vaker te willen horen. Barry Paf en Koen Hansen hadden het bij het verkeerde eind. Daarom kwamen ze één dag langs in de winkel van Sem en hielpen ze hem bij het bereiden en bezorgen van pizza's in Amstelveen.
Over het programma
NIX factor is een productie van Talpa. Tijdens een auditie selecteren bekende radio DJ’s kandidaten die in hun ogen écht niet kunnen zingen. Zij dagen vervolgens een producer uit om met deze kandidaat een hit op te nemen. Het programma is op de zaterdagavond te zien op SBS6.
Tekst en foto: Manon Stoutjesdijk