Werk en Ondernemen
Stadshart Amstelveen en Sympany starten langdurige samenwerking
Rubriek: Werk en Ondernemen
Gepubliceerd:
Laatste update:
Auteur: Madelon de la Haije
Van 1 t/m 9 oktober organiseerde Stadshart Amstelveen de Style Recycle Challenge waarbij zussen Olcay & Dolshe Gulsen de uitdaging met elkaar aangingen wie de meeste kleding kon inzamelen voor het goede doel. Bezoekers van Stadshart Amstelveen konden tijdens deze periode oude kleding inleveren bij het speciale recycle-station. In totaal hebben 540 bezoekers 2641 kilo kleding ingezameld. Alle kleding wordt gedoneerd aan Sympany: één van de grootste textielinzamelingsbedrijven van Nederland. Vanmorgen werd de kleding overhandigd dat tevens het startsein was van de langdurige samenwerking. De textielcontainers van Sympany krijgen namelijk een vaste plek in het Stadshart zodat bezoekers het gehele jaar door kleding kunnen doneren. Al het gedoneerde textiel krijgt een nieuwe bestemming of wordt gerecycled. Voor meer informatie zie: www.stadshartamstelveen.nl.
Duurzaamheid belangrijk onderwerp in Amstelveen Het doel van de Style Recycle Challenge was om 1.000 kilo aan textiel bij elkaar te sprokkelen. Dat de opbrengst uiteindelijk meer dan twee keer zoveel is, vindt Wouter Reedijk, Manager Retail van Sympany geweldig. "De grote belangstelling van bezoekers om kleding in te leveren voor de Style Recycle Challenge was enorm. Tijdens het eerste weekend was er al 570 kilo kleding ingezameld! Met het eindresultaat van 2641 kilo kunnen we concluderen dat bezoekers van Stadshart Amstelveen duurzaamheid een belangrijk onderwerp vinden. We zijn dan ook erg blij dat onze textielcontainers een vaste plek krijgen in het winkelcentrum. Samen zorgen we ervoor dat elk stukje stof een nieuw leven krijgt. Bij een nieuwe eigenaar of als grondstof. Ik wil dan ook iedereen oproepen om kleding te blijven doneren."
Samen bereiken we meer Eduard Helwig, Winkelcentrum Manager van Stadshart Amstelveen blikt tevreden terug op de inzameling en kijkt uit naar een succesvolle vervolgsamenwerking met Sympany: "Wij zetten ons in om te zorgen dat duurzaamheid een belangrijk onderdeel binnen Stadshart Amstelveen blijft. Dit doen we door met vele partijen samen te werken, zo ook met Sympany. Ik ben trots dat wij een langdurige samenwerking op kunnen zetten, zodat we er het gehele jaar door voor kunnen zorgen dat kleding een nieuwe bestemming krijgt of wordt gerecycled. We zijn positief verrast met de grote belangstelling en het grote aantal kilo's dat is gedoneerd. Ik wil iedereen die is komen doneren bedanken en ook alle winkeliers die hun bijdrage hebben gedaan om in totaal 210 prijzen weg te geven aan de donateurs."
Zussen Gulsen zijn blij dat de Style Recycle Challenge een succes was. Dolshe Gulsen kwam afgelopen weekend zelf ook twee volle boodschappenkarren met kleding doneren. Uiteindelijk verzamelde zij de meeste kleding dat betekent dat er een duurzame treinreis naar fashion hoofdstad Parijs verloot onder de donateurs. De winnaar wordt bekendgemaakt via de social media kanalen van Stadshart Amstelveen. Deze prijs wordt mede mogelijk gemaakt door TUI.
Over Stadshart Amstelveen Stadshart Amstelveen staat voor sfeervol en elegant winkelen. Het overdekte winkelcentrum biedt onderdak aan meer dan 140 winkels en restaurants, zoals de Bijenkorf, ZARA, Dille & Kamille, Intimissimi, Calzedonia, Massimo Dutti, Nespresso, NA-KD en Anne&Max. Naast deze bekende merken, zijn er ook diverse boetiekjes en vernieuwende concepten te vinden. Het winkelcentrum is zeven dagen per week open met jaarlijks 10 miljoen bezoekers. Stadshart Amstelveen is te volgen op www.stadshartamstelveen.nl, www.facebook.com/StadshartAmstelveen en via www.instagram.com/stadshartamstlvn