Verkeer en Mobiliteit
Storingen liften Amstelveenlijn
Rubriek: Verkeer en Mobiliteit
Gepubliceerd:
Laatste update:
Auteur: Frits Suer, secr. bestuur bbA
bbA ontving over een langere periode verschillende meldingen dat een lift op een van de perrons op de Amstelveenlijn in storing of buiten dienst was. Recentelijk nog op de halte Oranjebaan waarbij de lift vijf dagen buiten dienst was.
Dit levert voor de mindervalide en oudere reizigers een onaangename verrassing op.
Informatie over de storingen worden bovendien niet tijdig gecommuniceerd, ook niet via de GVB reisapp. Een sticker op de liftdeur met “excuses, lift is buiten dienst” is wat rest. Uiteraard leidt dit tot onduidelijkheid en ergernis bij de reizigers.
Raadslid Ferry van Groeningen van bbA uit zijn zorgen hierover en heeft het College van B&W via schriftelijke vragen om opheldering gevraagd. https://amstelveen.bestuurlijk...
Naast een betrouwbare dienstregeling, is een goede bereikbaarheid van het openbaar vervoer en dus een ongestoorde toegang tot het perron een randvoorwaarde, voor alle reizigers.
Bij navraag blijkt dat er geen duidelijke afspraken zijn tussen de gemeente Amstelveen en de GVB over het bijhouden van het aantal storingen, communicatie naar de reiziger en zeker niet over de termijn waarbinnen een storing opgelost moet worden. Een onaanvaardbare situatie.
bbA wil hier verandering in brengen en roept het College op controleerbare afspraken met de GVB te maken over het melden, oplossen en voorkomen van storingen aan de liften.
Foto's BbA