Welzijn en Zorg
Ziekenhuis Amstelland werft personeel: ‘Join the team’
Rubriek: Welzijn en Zorg
Gepubliceerd:
Laatste update:
Ga er maar aan staan: verpleegkundigen werven in deze tijd...De nieuwe campagne JOIN THE TEAM van Ziekenhuis Amstelland moet uitkomst bieden.
Net als in de film. Zo kun je de wervingscampagne omschrijven die Ziekenhuis Amstelland recent lanceerde. Met een heuse filmtrailer en net echt lijkende filmposter hebben ze ‘de helden van de zorg’ een centrale plek weten te geven. ‘Net als in de film. Maar dan in het echt’, aldus Jaap Langenberg (co-founder van het producerende INTO). En waar kun je zo’n campagne beter draaien dan in de bioscoop? Dus koop je binnenkort bij Pathé in Haarlem, Amsterdam Zuid-Oost of Amstelveen een filmkaartje, dan kun je de campagne van het ziekenhuis zomaar zien voorbijkomen.
Net als bij bijna elk ander ziekenhuis, gaat ook aan Ziekenhuis Amstelland de krapte op de arbeidsmarkt niet voorbij. De afgelopen maanden hebben vier werkgroepen dan ook hard gewerkt aan de campagne en alles wat daarbij hoort. Zo komen er ook filmpjes en informatie over onboarding, werkplezier en carrièreperspectief, kondigt Sophia de Rooij, voorzitter van de Raad van Bestuur aan.
Join the team
Maar eerst dus de trailer, waarin vooral het teamwerk centraal staat. ‘Samen is de druk te dragen. En samen sta je nooit alleen. Dat is de gedachte achter de nieuwe wervingscampagne Join The Team‘, aldus Langenberg. ‘Bij Ziekenhuis Amstelland voel je het teamgevoel meteen’, staat te lezen op de bijbehorende campagnesite. ‘We kennen elkaar, en zijn er voor elkaar. In voor en tegenspoed. Want dankzij een sterk team sta je sterker. En met leuke collega’s wordt je werk leuker. Dus ben jij verpleegkundige of gespecialiseerd verpleegkundige en wil je het samen laten lukken? Join the team!’
Juist in deze tijd moet je het hebben van je collega’s’, aldus Langenberg. ‘Die voor je door het vuur gaan. Op wie je kunt bouwen en vertrouwen. Zij aan zij. Perfect op elkaar ingespeeld. In Ziekenhuis Amstelland is die teamspirit uniek en spectaculair. Vandaar onder meer een hartslagverhogende filmtrailer en stoere filmposter.’ De campagne is in deze tijd niet alleen te zien in de bioscopen in de regio, maar ook via de sociale kanalen.
Ziekenhuis Amstelland heeft ruim 200 bedden voor klinische capaciteit en dag-/deeltijdbehandeling. Er werken bijna 1.000 mensen, en zo’n 100 medisch specialisten. Het ziekenhuis heeft een belangrijke regiofunctie voor de gemeenten Amstelveen, Ouderamstel, Uithoorn, Aalsmeer, Ronde Venen en ook Amsterdam.